Hvad med et arbejdsglæde foredrag?
Det spurgte vores chef os om, for nogle måneder siden. Vi kiggede lidt rundt på hinanden i mødelokalet, og blev derefter enige om, at det var en rigtig god ide. Et arbejdeglæde foredrag var lige hvad vi havde brug for i virksomheden, viste det sig.
Vi havde stærkt brug for et arbejdsglæde foredrag i min virksomhed
Jeg arbejde for en virksomhed i midtjylland, som tilbyder køkkenløsninger til restauranter og caféer i hele Skandinavien. Jeg arbejder i salgsafdelingen, og vi har en rigelig travl hverdag. Der har været en del udskiftning i min afdeling, vi har været igennem tre dårlige ledere, og der er lige blivet ansat en ny mand som leder nu. Vores øverste chef kaldte derfor til møde for nogle måneder siden, for at foreslå os, at vi tog til et arbejdsglæde foredrag, som fandt sted nogle måneder efter. Det var så igår. Det var med Lars Klingert, som jeg har hørt masser af positive ting om. Det var super spændende, og det er netop derfor, jeg skriver dette blogindlæg. Hvis nu nogle af jer derude arbejder på en arbejdsplads, hvor tonen har været hård og humøret dårligt på grund af en dårlig leder, eller fordi nogle tager hverdagens stress og jag med på arbejde, så skulle i overveje et foredrag med Lars Klingert om arbejdsglæde.
Hvad fik vi så ud af det?
Det er egentlig ikke fordi nogen bestemt af os er problemets kerne og ligefrem er den, som skaber dårlig arbejdsglæde, det er nok mere den situation vi har været i med dårlige ledere, som har resulteret i snak i krogene og dårligt humør. Og det kan altså mærkes, og er især ikke en god ting i en salgsafdeling, hvor man skal være på overfor sine kunder. Vores direktør tog med til arbejdsglæde foredraget, og hele vores salgsafdeling var med. Inklusive den nye chef, som var meget begejstret over denne gode start på hans nye job. Det må også være svært, at komme ind i en virksomhed, hvor kulturen er præget af skarpe kommentarer og dårligt humør. Lars Klingert lærte os om, hvordan vi kan få større arbejdsglæde ved at bruge nogle forskellige redskaber i hverdagen. Nogle ting er mindre end andre, men det handler om hvordan vi kommunikere, hvordan vores kropssprog er, om vi tager os tid til hinanden, og så er det vigtigt, at vi forstår hinandens styrker og svagheder. Ingen mudderkastning, mere kærlighed til hinanden.
Læs også om, hvordan teambuilding kan hjælpe dig og dine kollegaer arbejde bedre sammen i hverdagen her.